|
|
ID:
695
|
Akronym:
FRAM kultur
|
Tittel:
Utviklingsprogram for kulturbaserte verksemder
|
|
Heimeside:
|
Bakgrunn og utfordringar:
Bakgrunn:
- Kulturbasert verksemd er eit vekstområde, regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Mange norske aktørar har potensiale til å bli store nasjonalt og internasjonalt
- Samspelet mellom kultur og næringsliv blir tettare
- Konkurransen er stor mellom dei utøvande og vil truleg bli endå større
- Mange utøvarar innan målgruppa har liten kompetanse innan bedriftsutvikling og styrer si verksemd etter hjartet meir enn hjernen. Ofte konflikt mellom økonomi og fridom til å utøve faget?
- Det er ikkje berre den utøvande sine kunstnariske eigenskapar som vil være avgjerande for om ein lykkast, men også det å utvikle eigne målsettingar og korleis ein skal nå desse?
Målgruppe:
- Utøvande kunstnarar/kreative verksemder/kulturbaserte verksemder som har utviklingspotensiale
- Leverandørar til kunstnarar/kreative verksemder som desse kan være avhengig av for å kunne nå sine mål
- Verksemdene bør ha ambisjonar om å gjere kulturen til sitt levebrød og bli anerkjent lokalt, regionalt og om muleg nasjonalt
Målsetting med programmet:
-
Tilføre målgruppa forståing for å tenkje ”bedrift” om si eiga verksemd og gjennom programmet tilføre tilstrekkeleg kompetanse til at deltakarane vil nå sine mål og skape ei tilfredsstillande inntekt for si verksemd.
-
Deltakarane skal utarbeide ein plan for verksemda som skal omfatte målsettingar, vegen for å komme dit og kva som er mest kritisk for å nå sine mål. Dei skal lære seg å arbeide bevisst etter handlingsplanar. Årleg vekstauke på 25%.
Kriterier for utvelging av deltakarar:
- Ambisjonsnivået
- Utviklingspotensialet - forbetringspotensialet
- Skilje seg frå mengda (merkevare/profil?)
- Økonomisk handlefridom – ha økonomi til å kunne overleve i 6 mndr.
- Motivasjon for strukturert utvikling og vekst
- Gode referansar
|
Strategi:
Gjennomføring:
- 10 - 12 deltakarar
- Det bør være ei spreiing på type kulturverksemd som utøvast
- Inntil 14 kartleggingssamtalar – avdekke sterke og svake sider, kompetansebehov, ambisjonar, motivasjon for deltaking. 8 timer til kvar kartleggingssamtale.
- 6 samlingar, 2 første på to dager og 4 siste på 1 dag. Tema som har stor relevans for bevisstgjering og måloppnåing. Prosjektleiar og samlingsleiar på kvar samling. Typisk 3 månaders mellomrom.
- Mellom samlingane - arbeide med konkrete oppgåver som vert teke opp på samlingene og som har betydning for bevisstgjering og måloppnåing
- 50 timer rådgjeving inklusiv kartleggingssamtale. Rådgjevar med kompetanse innan bedriftsutvikling og ikkje minst innan prosess. I tillegg bør/skal denne ha ein viss kjennskap og interesse innan kulturverksemd
- Det er utvikla ein verktøykasse som skal være eit effektivt hjelpemiddel for deltakarane. Denne fins både i papirutgåve og elektronisk
- Støttespelar frå kulturlivet med kompetanse på kunstnarar sin eigenart
|
Status:
Oppstarta
|
Vedtak:
|
Sektor:
Kulturarven, Næringslivet, Ungdom
|
Tidfesting av statusendringar:
År forslag:
|
2006
|
År godkjent:
|
2006
|
År oppstarta:
|
2006
|
|
|
|
Internasjonal status:
|
Verkemiddel område:
Det er inngått samarbeid med Svein Dybdahl i Stavanger som har vore med å utvikla dette programmet til å bli eit landsdekkande program. Basis er FRAM-programmet som er Innovasjon Norge sitt bedriftsutviklingsprogram. Derav også namnet FRAM Kultur.
|
Kode og nøkkelord:
opplevsf
|