|
|
ID:
1635
|
Akronym:
2012fp Psykologisk førstehjelp
|
Tittel:
Forprosjekt psykologisk førstehjelp i skolen
|
|
Heimeside:
|
Bakgrunn og utfordringar:
PROSJEKTMÅL
Formålet med forprosjektet er å prøve ut en modell for opplæring av lærere i bruk av PF i skolen, og å prøve ut en modell for å måle effekten av denne opplæringen. Forprosjektet skal være en kvalitetssikring i det videre arbeidet med å søke forskningsmidler for en større studie som skal måle effekten av å gi lærere
kompetanse til å bruke PF i skolen.
Delmål:
- Utarbeide kursinnhold og støttemateriell til lærere.
- Prøve ut den praktiske gjennomførbarheten ved bruk av PF i skolen. Finne ut om og hvordan lærere anvender opplæringen de får om PF, og lærernes vurderinger av nytte av PF i skolen.
- Prøve ut spørreskjemaer for evaluering av skoleelevers livskvalitet, psykiske helse og funksjonsnivå, både i forholD til innhold og responsprosent.
- Prøve ut hvordan modellen med regionråd fungerer organisatorisk i gjennomføringen av prosjektet. På bakgrunn av erfaringene i forprosjektet skal det utarbeides prosjektbeskrivelse for en større effektstudie av PF i skolen.
|
Strategi:
Rapportar om prosjektet:
- 28.05.13: Spanande forsking om psykisk helse på skular i Sogn. Sogn Regionråd
|
Status:
Åpent forslag
|
Vedtak:
RFFV styremøte 18/12/2012: 22 66 06 – Sogn Regionråd – Forprosjekt Psykologisk Førstehjelp i skolen – Inntil 200 000 i støtte.
|
Sektor:
Innbyggjarane, FoU, Offentleg
|
Tidfesting av statusendringar:
År forslag:
|
2012
|
År godkjent:
|
2012
|
År oppstarta:
|
2012
|
|
|
|
Internasjonal status:
|
Verkemiddel område:
|
Kode og nøkkelord:
rffvfp2012 prosjekt 226606 – Sogn Regionråd rffvprosjektsf rffv fou
|