|
Satsingsområde
Forankring: Reiseliv i Norge > Innovasjon Norge SFJ, reiseliv
|
|
|
|
ID:
956
|
Akronym:
Innovasjon Norge SFJ, reiseliv
|
Tittel:
Kultur, mat og reiseliv
|
|
Heimeside:
http://www.innovasjonnorge.no/Satsinger/Reiseliv/
|
Bakgrunn og utfordringar:
Innovasjon Norge (IN) er både eit nasjonalt verkemiddel, og eit regionalt verkemiddel for næringsutvikling.
Det tidlegare nasjonale Norges Turistråd, heiter i dag Innovasjon Norge, og har i den samanheng ansvar for internasjonal marknadsføring av Norge.
Innovasjon Norge skal bidra til økt verdiskaping i reiselivsnæringene og øke kjennskapen til Norge som reisemål.
Dette gjøres ved å ta tak i markedenes behov som er styrende for hvordan vi i sammen med reiselivsnæringen skal øke kjennskapen, kunnskapen og attraktiviteten til Norge som reisemål. Markedenes behov er også styrende for hvordan vi skal drive produktutvikling.
|
Strategi:
|
Status:
Oppstarta
|
Vedtak:
|
Sektor:
|
Tidfesting av statusendringar:
|
Internasjonal status:
målgrupper, aktivitetar
|
Verkemiddel område:
Norge
|
Kode og nøkkelord:
reiseliv, tourism
|
|
|
|
|
|
|